Heb jij een eigen bedrijf, maar nog geen website? Wellicht is het verstandig om de voor- en tegens, tegen elkaar af te wegen om te kijken of dit de omzet van jouw product of dienst verbeterd. Wij begrijpen dat je misschien wat hulp nodig hebt bij het bepalen van de voor-en nadelen van een website. In deze blog lees je wat deze voor- en nadelen zijn en hoe je precies te werk moet gaan. Lees gauw verder!
Het grote voordeel van het hebben van een website is dat dit fungeert als een verlengstuk van jouw product of dienst. Het is een stukje extra service hoe bezoekers en je doelgroep jou kunnen bereiken. Eveneens dient een website ook als inkomstenbron. Zo kun je bij een dienst jouw doelgroep aansporen tot het aanvragen van een offerte of inschrijving van een deelname. Bij het hebben van producten heb je de mogelijkheid om van een website een webshop te maken. Dit is natuurlijk een groot verlengstuk van het generen van omzet. Zeker voor lokale of nationale ondernemers is dit extra kanaal een waardevolle toevoeging. Ten slotte creëer je met het hebben van een website naamsbekendheid en ben je vindbaar voor je bezoekers.
Wil je de beste webshop laten maken? Dan is het zaak het kostenplaatje goed in kaart te brengen. Denk hierbij aan een websitebouwer, een goede hostingpartij en ten slotte; online marketing. Want zonder online marketing ben je niet vindbaar voor jouw doelgroepen. Er zijn talloze websites op de zoekmachines in Google. De kans is dus klein dat jouw startende website meteen gevonden wordt. Investeer dan ook in de verschillende disciplines van Online Marketing, denk hierbij aan SEA, SEO en social media advertising, ook CRO is een waardevolle investering van Online marketing dat belangrijk is voor het bevorderen van het aankoopproces van de klant. Conversie optimalisatie bij Triple Pro Online Marketing is een goed marketingbureau die je kan helpen met het opzetten en uitvoeren van een CRO-strategie.
De nadelen die komen kijken bij het hebben van een website is de investering. Weeg voor jezelf goed af of de kosten winstgevend zijn bij jou te verkopen producten of diensten. Het hebben van een website is een tijdrovende investering zelfs als je dit laat uitbesteden.