Online hulpmiddelen om efficiënt thuis te werken

Thuiswerken is dankzij covid-19 bijna overal de norm geworden. Maar nu iedereen thuis zit ontbreekt er soms nog wel een stukje efficiëntie.  Je kan niet meer even snel naar je collega lopen om iets te vragen, vergadering worden online gehouden en je moet van steeds meer plekken je informatie halen. Dit kan vele malen efficiënter. Met deze online hulpmiddelen wordt thuis werken nog efficiënter dan werken op kantoor.  

Een digitale werkplek 

Wat absoluut niet kan ontbreken is een goede digitale werkplek voor alle werknemers. Een digitale werkplek kan je zien als een online platform waar jij en je werknemers online samen kunnen komen en alle belangrijke informatie met elkaar kunnen delen. In deze digitale werkplek vinden werknemers alle informatie, tools, werkwijzen en alle andere dingen die zij nodig hebben om hun werk zo efficiënt mogelijk te kunnen doen.  

In dit online platform kunnen werknemers alle bestanden delen die zij en hun collega’s nodig zouden kunnen hebben. Doordat deze bestanden op één overzichtelijke plek verzameld worden hoeven werknemers niet meer kostbare tijd besteden aan het zoeken naar dat ene bestand dat zij nodig hebben in vele verschillende systeem maar vinden ze die gemakkelijk en snel op één plek.  

Verder stelt een digitale werkplek werknemers ook in staat om gemakkelijk met elkaar te communiceren. In dit online platform kan iedereen hun collega’s een eenvoudig een bericht sturen of een vraag te stellen aan een grotere groep, zodat de juiste persoon hier op kan reageren. 

Daarnaast stelt een digitale werkplek je ook in staat om overzichtelijk het laatste nieuws binnen je organisatie aan al je werknemers te presenteren. Zo zien jouw werknemers aan het begin van de dag meteen alle belangrijke dingen die binnen de organisatie spelen zonder dat ze door vele e-mails heen moeten. 

Een klantvolgsysteem 

Ook een klantvolgsysteem kan de efficiëntie binnen jouw bedrijf flink verhogen. Klantcontact is in elke organisatie ontzettend belangrijk. Je wil immers je klanten een zo’n goed mogelijke service aanbieden.  Met een klantvolgsysteem ben jij eenvoudig bereikbaar voor je klanten. In dit online systeem kunnen zij terecht met al hun vragen en probleem.  Vervolgens worden deze gegevens in die systeem opgeslagen en overzichtelijk gepresenteerd aan de werknemers. Zo kan iedereen thuis meteen zien wat er aan de hand is en hoeven ze niet eerst aan collega’s te vragen wat er met die klant is. 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *