Home » Referenties » V&D: snelle lancering online shop

V&D: snelle lancering online shop

V&D is één van de grootste warenhuizen in Nederland met meer dan 60 vestigingen en ruim 10.000 medewerkers. Het wil een multichannel warenhuis zijn en haar positie in de retailmarkt versterken. Internationale en lokale ontwikkelingen van de markt voor online shopping onderstrepen dat. Eurogroup Consulting hielp V&D met de snelle lancering van een online shop.

De opdracht

  • Start e-commerce als een greenfieldoperatie binnen de bestaande organisatie.
  • Het hoofd bieden aan aanzienlijke complexiteit als gevolg van het brede assortiment van het warenhuis, met meerdere ontwikkelings- en outsourcingpartners die betrokken zijn en die te maken hebben met een ingewikkelde ICT-structuur.
  • Realiseer het project binnen 9 maanden, afgestemd op de commerciële kalender.
  • Outsource cruciale processen zoals opslag, levering, betalingsafhandeling en klantenservice.

Onze bijdrage

  • Programma- & projectmanagement.
  • Business consultancy op basis van inzet expert e-commerce.
  • Business case ontwikkelen.
  • Concept van de operatie.
  • Technologie.
  • Concept- en gedetailleerd procesontwerp voor het gehele e-commercebedrijf.
  • Ontwerp van technische architectuur en infrastructuur.
  • Ontwerp en realisatie van systeemintegratie (interfaces).

Het resultaat

  • Online warenhuis en e-commerceactiviteiten live binnen 9 maanden in een greenfieldsituatie.
  • Extra verkoopkanaal ingebed in de organisatie.
  • Naadloze integratie met verschillende outsourcingpartners en V&D back office (SAP).
  • Selectie van een multichannel en toekomstbestendig webplatform.
  • Aanzienlijke vermindering van de kosten voor hosting.